המבורגר טבעוני

המבורגר טבעוני

המבורגר הוא ללא ספק אחד מהמאכלים שהכי קשה לוותר עליהם בעת המעבר לטבעונות. רבים מאוכלי הבשר משמיצים את תחליפי הבשר השונים בטענה שאינם יכולים להיות טעימים, בעיקר המבורגר טבעוני. יכול להיות שטענות אלה היו נכונות לפני כמה שנים בתקופה בה תחליפי הבשר לא היו טעימים ואיכותיים מספיק, אך כעת כשטרנד הטבעונות נמצא בשיא הפופולריות שלו, פותחו המון מתכונים שונים עבור המבורגר טבעוני. היתרון במתכונים אלה הוא שהם מאוד מגוונים ומאפשרים מספר רב של סוגים להכנת המבורגר טבעוני בטעמים שונים, בסקירה הבא נציע לכם כמה סוגים מומלצים.

המבורגר עדשים

המבורגר על בסיס עדשים הוא אופציה לא רעה בכלל, יחד עם אגוזי מלך, חיטה ושום נוצרת תערובת טובה להמבורגר, את הטעם ניתן לחזק ולשנות באמצעות תבלינים בהתאם לטעם האישי. את התערובת מכניסים לתנור בחום של 180 מעלות למשך 25 דקות עבור כל צד. לא רק שזה טעים, זה גם מאוד בריא, העדשים מכילים לא מעט חלבונים, ויטמין C וסידן.

המבורגר פטריות

זהו סוג מאוד פופולרי במסעדות, מרקם הפטריות משתלב מצוין עם הקציצה והלחמנייה ובאופן לא מפתיע רבים מאוכלי הבשר מזמינים פטריות כתוספת על ההמבורגר שלהם. כדי להכין המבורגר טבעוני על בסיס פטריות נשתמש בפטריות מסוג פורטובלו/ שמפיניון או מיקס בין שני הסוגים. את הפטריות מטגנים ולאחר מכן יוצרים תערובת עם אבקת סויה, איתה יוצרים את הקציצה ומטגנים מספר דקות.

המבורגר טופו

מדובר בסוג המוכר ביותר בשוק ההמבורגרים הטבעוניים, הסוג הוותיק והדי משעמם. ההמלצה שלנו היא להוסיף לטופו מיקס של תוספות שונות (טבעוניות כמובן) שיוסיפו טעם לתערובת. שום, עגבניות, פלפלים ואגוזים יכולים לעשות מצוין את העבודה.

המבורגר חומוס

זהו המבורגר יחסית פשוט להכנה על בסיס חומוס מבושל. בתוספת של טחינה ושמן זית (ותוספות שונות על סמך טעם אישי) יוצרים תערובת מזרחית. מכניסים את התערובת לאפייה בחום של 180 מעלות, כ- 25 דקות לכל צד. מומלץ למרוח מלמעלה מעט טחינה וחריף לפי העדפה.

סגירת תפריט
דילוג לתוכן