You are currently viewing מתכון מושלם להכנת פרגיות בגריל גז

מתכון מושלם להכנת פרגיות בגריל גז

היתרון במנגל גז בתכנון מטבח חוץ

ישראל היא מדינה של מנגל. למרות הטרנדים הצמחוניים והטבעוניים, ולמרות המודעות ההולכת וגוברת לחשיבות התזונה הנכונה והבריאה, הבילוי האולטימטיבי של רבים מאתנו נשאר הכנת בשרים עסיסיים על מנגל לוחש, והכנסתם לפיתה חמה עם חומוס וכרוב סגול. ובאמת, קשה מאוד להתווכח עם העובדות – בשר בהכנה שכזאת הוא פשוט מעדן ברמה הגבוהה ביותר, בהכנה פשוטה לכל אחד מאתנו. לכן, רבים מאתנו מתכננים בבית שלהם מטבח חוץ – ולא צריך הרבה יותר ממרפסת עירונית בשביל מטבח איכותי שכזה. ניתן להבין שהמכשיר החשוב ביותר במטבח החוץ שלנו הוא המנגל – וכדאי לנו מאוד לרכוש מנגל גז איכותי למטרה זאת. מנגל גז חוסך לנו את פעולה הדלקת הפחמים המלכלכת, וניתן למצוא מנגל גז בחיבור לתשתית הגז הביתית או על בסיס בלוני גז לרכישה. אלה מאתנו שלא יכולים להיפרד מטעמו של הבשר בהכנה על פחמים, יכולים לבחור בדגם שבו ניתן למלא את מנגל הגז בפחמים מבפנים, אז נהנה משתי העולמות – ההדלקה וההכנה הפשוטה לפעולה והטעם שהכנת בשר על פחמים יוצר. צירפנו כאן מתכון פשוט לבשר על האש שאהוב על ידי מבוגרים וילדים כאחד – פרגיות במרינדה על האש.

מתכון לפרגיות על גריל גז

מתכון מושלם ופשוט להכנת בשר במטבח חוץ – פרגיות במרינדה

הפרגית היא החלק העסיסי של העוף, והיא נלקחת מבשר ירך העוף, ונקייה מעור, שומן עודף ועצם. אחד היתרונות המהותיים של פרגיות הוא בהתאמתה לכל סוג תיבול, ונפרט כאן סוג אחד כזה.

  • מצרכים למרינדה: 1.5 כוסות רוטב צ'ילי מתוק, 2 שיני שום כתושות, 2 כפות סויה, 1 כף מיץ לימון, 4 כפיות סילאן, 1 כפית ג'ינג'ר טרי מגורר.
  • מערבבים את כל המצרכים כך שנוצרת מרינדה של חצי ליטר. את הפרגיות ניתן לחתוך ולשפד או להשאיר במצב של נתחים. יש להשרות את הפרגיות במרינדה לפחות שעתיים לפני הכנתן, ולזמן שלא יעלה על לילה שלם (12 שעות).
  • לפני הצלייה יש לנגב קלות את הפרגיות כך שלא ייטפו מרינדה כשאנחנו מניחים אותן על הגריל.
  • את הפרגיות יש לצלות על אש מוכנה לזמן לא רב – לא יותר מ-3 דקות לכל צד, עד קבלת גוון צלוי וזהוב. הסוד בהכנה מוצלחת של הפרגיות בשלב זה הוא מריחה נוספת של המרינדה על כל צד תוך כדי צלייה – בין פעמיים לארבע פעמים סך הכל (בהתאם לצורת הפרגיות).

מטבח חוץ – משדרג כל אירוח – מישיבה עם החברים ועד אירוח ההורים

כשאנחנו קונים מנגל גז ומכינים בו את מיטב הבשרים, אנחנו מבטיחים הצלחה של הכנת האוכל שלנו בכל סוג של אירוח. יש מעט טעמים טובים ואהובים יותר מבשר טרי על האש – מפרגיות ועד סטייקים. בין אם מדובר באירוח של החברים למשחק של מכבי או באירוח של המשפחה לארוחת ערב – כשאנחנו מכינים בשרים על האש אנחנו משדרגים את האירוע והאוכל פי כמה.

כתיבת תגובה