You are currently viewing איך שומרים על הגלידה קפואה בסופר?
גלידה במבחר טעמים

איך שומרים על הגלידה קפואה בסופר?

האם אתם מכירים מישהו שלא אוהב גלידה? קשה מאד למצוא מישהו כזה. זה נכון שלכל אחד מאתנו יש אולי העדפות בנוגע לטעם הגלידה האהוב עליו – אבל אף אחד לא באמת יכול לסרב לכל הטעמים של גלידה. לכן, רבים מאתנו כמובן הולכים מידי שבוע לסופרמרקט, כדי לקנות לעצמנו את טעם הגלידה האהוב שלנו. אולם, האם עצרתם פעם לחשוב איך בעצם שומרים בסופר על הגלידה קפואה גם בקיץ? הנה כמה טיפים על סוגי המקפיאים וצורות ההנחה המומלצים ביותר עבור הגלידות. כך אגב, אם תשימו לב שהגלידה מונחת במקום לא טוב – תדעו להיזהר ולא לבחור אותה, או שבמקום גלידה, אתם תקבלו מילקשייק פושר.

גלידה במבחר טעמים
גלידה במבחר טעמים

על המקפיאים וצורות האחסון של הגלידה

 

  • מאחורי מתחם סגור – קודם כל, גלידה היא מוצר שצריך להימצא בהקפאה תמידית. בניגוד למוצרי חלב אחרים שיכולים להיות גם במקררים פתוחים (למשל – שימו לב שבסופר החלב והגבינות יהיו בתוך מקרר ללא דלת), הרי שהגלידה חייבת להיות בהקפאה מתמדת ואטומה לגמרי לחדירה של אוויר חם פנימה. מספיק מעט אוויר חם כדי לפגוע בקיפאון של הגלידה שתהפוך לנמסה תוך דקות ספורות בלבד. לכן, אם אתם הולכים אל הסופר ורואים שהגלידה נמצאת בתוך מקרר פתוח לרווחה, דעו להתרחק ממנה – ככל הנראה היא לא שמורה כלל ועדיף לוותר עליה.
  • באיזה סוג של מקפיא אפשר לאחסן גלידות? – יש שני סוגים מרכזיים של מקפיאים שבתוכם אפשר לאחסן גלידות. הסוג הראשון, והנפוץ במיוחד הוא מקפיא שוכב. המקפיא השוכב קיבל את שמו משום שהוא בעצם מונח על הרצפה, וכל המוצרים שבתוכו מחולקים לפי תאי אחסון שונים, אך הם אינם עומדים, אלא פשוט שכובים בתוכו. מקפיא שוכב לרוב יהיה ארוך למדי אך צר יחסית. מבחינה זו, מדובר על פתרון מעולה לאחסון של גלידות. כולכם מכירים את המראה של מקפיא שוכב ועמוס בגלידות. לרוב יהיו לו דלתות הזזה שנוח מאד להזיז מצד לצד (במקום לפתוח אותן כלפי מעלה), ואז אפשר להוציא משם את הגלידה הרצויה. זה מאפשר גם לבצע אחסון עומק להמון סוגים שונים של גלידות ולבחור מתוכן. הסוג השני האפשרי הוא כמובן מקפיא עומד – זהו מקפיא שמזכיר בצורתו את המקרר הביתי שלנו. לרוב יהיה בו פחות מקום לאחסון גלידות, אבל ברור שגם הוא מספק הקפאה איכותית מאד לכל סוגי הגלידות. הדלת שלו היא כדלת רגילה של מקרר. בשני המקרים לרוב, של מקפיא שוכב או עומד – הדלתות יהיו מזכוכית שקופה כדי שתוכלו לבחון את תכולת הגלידות במקרר.
  • לשים לב לCALSS – כשאתם בוחנים את המקפיא של הגלידות שימו לב לסוג שלו. שינם שני סוגים של מקפיאים בעולם – CLASS N וCLASS T. בעקרון, כל מקפיא בארץ, ועל אחת כמה וכמה מקפיא של גלידות, חייב להיות מסוג של CLASS T. מדוע? משום שזה הסוג שמותאם לארצות טרופיות. ישראל לא מדינה טרופית אמנם, אבל מבחניה אחת היא כן – מבחינת הלחות שיש בה, ולכן זהו המקפיא הטוב עבורה. CLASS N מיועד למדינות אירופאיות יבשות וקרות – וברור שזו לא ההגדרה של ישראל.

עכשיו יודעים לבחור את הגלידה המתאימה

 

כעת אתם יודעים לבחור כמובן את הגלידה המושלמת בסופר. אתם תוכלו לבחון בקלות כל מקפיא בצורה פשוטה מאד, ולהבין האם הגלידה בו מאוחסנת כראוי. אפשר אפילו לשאול את המוכרים במקום על טיבו של המקפיא אם אינכם בטוחים בכך. שיהיה לכם קיץ קריר וטעים מלא בגלידות!