You are currently viewing הדפסת ספר מתכונים ביתי

הדפסת ספר מתכונים ביתי

כל מי שאוהב לבשל בבית יודע כי חלק נכבד מתחביב זה קשור באיסוף מתכונים. איסוף מתכונים מתחיל בדרך כלל מאמא. אנשים שאוהבים לבשל בדרך כלל חוו בישולים בבית, ובישולים בבית זה אומר מתכונים של אמא, שקיבלה אותם מאמא שלה, וזו מאמא שלה, וכך דורות לאחור.

במשך שנים התאספו מתכונים שונים במגירת המטבח או בקלסר עם ניילוניות שונות, והנה הגיע הזמן לעשות סדר בכל המתכונים. נבירה במתכונים ישנים יכולה לדלות אוצרות רבים שלא ידעתם על קיומם, על מתכונים מעיתונים שכבר מזמן לא קיימים או מתכונים שאמא רשמה משכנות, חברות, קרובי משפחה וכדומה. על מנת לאסוף את המתכונים הללו ולשמר אותם כראוי, ניתן כיום להדפיס חוברות בצורה מיוחדת, שתשמר את כל המתכונים, ולהעביר אותם מדור לדור בצורה מסודרת.

איך לעשות זאת?

הדפסת ספר מתכונים ביתי מצריכה עבודת הכנה מקדימה. לפני שפונים להדפסת ספר מתכונים, יש לארגן את המתכונים בשיטה מסויימת. תחילה יש לבחור את המתכונים הראויים להיכנס לספר, ולאחר מכן יש לסדר אותם לפי מפתח שתבחרו:

  • מפתח לפי סוגי האוכל
  • מפתח לפי חגים
  • מפתח לפי שנים
  • מפתח לפי ארוחות שלמות

על כל אחד לבחור את המפתח המתאים לאופי המתכונים של המשפחה שלו, ולסדר את המתכונים בסדר רציף לפי המפתח. בנוסף, מומלץ להשקיע קצת ולייצר מפתח מתכונים לפי א"ב בסוף הספר למציאה נוחה וקלה של כל המתכונים, וזאת בנוסף לתוכן שיופיע בתחילת הספר לפי סדר המתכונים בספר.
לאחר עבודת הכנה זו אפשר לבחור תמונות (במידה ויש) למתכונים או לחלקם, ולשבץ אותם בספר לצד המתכונים השונים.

הדפסת ספר מתכונים בבית דפוס

בתי דפוס רבים מעניקים שירות של הדפסת חוברות לצרכים אלה. הפקת החוברת (או הספר) מתחילה בעיצוב ועימוד הטקסט והגרפיקה בדפי הספר, בחירת גודל וגופן האותיות וסגנון הפריסה על הנייר. בכל מקרה מומלץ להשאיר מספר דפים ריקים עם או בלי שורות לכתיבת מתכונים עתידיים בספר. בתום השלב הגראפי ואישור סופי שלכם (ניתן לעשות תיקונים לאורך כל הדרך עד לאישור הסופי) מועברת החוברת להדפסה בדפוס אופסט כשמדובר בכמויות גדולות, או לדפוס דיגיטאלי כשמדובר במספר מצומצם של חוברות.

ניתן להדפיס חוברות אלה על נייר משובח, על מנת לאפשר לעשות שימוש בספר במטבח ללא חשש מהכתמת הדפים בעת הבישול. בתום ההדפסה מועברת החוברת לכריכה שגם אותה תוכלו לבחור לנוחותכם, ועל פי התקציב שלכם. גם את הכריכה תוכלו לעצב באופן שתרצו, ולתת לחוברת את השם שתבחרו, ובתום העבודה כולה תוכלו לחלק אותה לכל בני המשפחה ולחברים, ואולי יהפוך הספר שלכם גם למוצר שיימכר בחנויות…

מומלץ לבחור בבית דפוס המנוסה בתחום הדפסת החוברות, שיוכל להציע לכם אפשרויות מגוונות בסוג הדפסה זו, ולא רק אפשרות אחת ויחידה.

נכתב באדיבות הדפסת ספרים –  דפוס פרינטיב

כתיבת תגובה