You are currently viewing הטיפים של צבי ויליגר לניהול חברת מזון גדולה

הטיפים של צבי ויליגר לניהול חברת מזון גדולה

ניהול חברת מזון גדולה הוא עיסוק תובעני מאוד וכזה המחייב מגוון רחב במיוחד של יכולות. מההצלחה של "וילי פוד", יבואנית המזון שהוקמה ב-1994 ע"י צבי ויליגר ואחיו יוסי ומאז לא מפסיקה לצמוח, ניתן ללמוד על כמה מהסודות לניהול מושכל.

לא לחשוש מעימותים

שוק המזון בישראל, כיום כבר כולם מודעים לכך, סובל מהיעדר תחרות מספקת: מעט מדי יצרנים שולטים בנתחי שוק גדולים מדי וגם מבחינת רשתות השיווק הוותיקות ושאר שחקנים חדשים, עדיין רמת התחרות נמוכה מדי.

כתוצאה מכך מי שרוצה לבסס לעצמו נתח שוק של ממש לגבי מוצר כזה או אחר חייב להיות מוכן להתעמת עם גורמים רבי עוצמה – כך למשל כש"וילי פוד" החלה לייבא ארצה גבינה צהובה במחיר אטרקטיבי במיוחד היא נאלצה להתעמת עם אחת מהחברות שיווק על מנת שהגבינה תוצב במדפים בעלי חשיפה רבה ולא בכאלה שעין הקונים כמעט ואינה שוזפת. יחד עם זאת צבי ויליגר ואחיו יוסי מעולם לא חששו מעימותים ופועלים במרץ כדי להגדיל את רמת התחרותיות בשוק המזון בישראל.

לא לקפוא על השמרים

הטעם שלנו הישראלים משתנה כל הזמן: בין אם כתוצאה ממודעות הולכת וגוברת לחשיבותם של הערכים התזונתיים של כל מאכל ולתרומתו לבריאות (או לנזק שהוא עלול לגרום), בין אם בעקבות אופנות וטרנדים (למשל ההתלהבות מטעמים אסיאתיים עזי צבע) ובין אם בשל שינויים עמוקים בהרגלי הצריכה (לדוגמה הימנעות ממוצרים מן החי) – בכל מקרה על מי שמנהל חברה גדולה בתחום המזון להיות ער לשינויים שכאלה, ובמידת האפשר אף לצפות אותם מלכתחילה על מנת להיערך אליהם בהתאם.

הניסיון הרחב שצברו צבי ויליגר ואנשיו בכל הקשור לזיהוי טעמו המשתנה של הצרכן הישראלי מוביל לכך ש"וילי פוד" יכולה לעדכן את קטלוג המוצרים שהיא מייבאת ארצה באופן שוטף, והיא אכן עושה זאת, כשבלא מעט מקרים היא הראשונה לזהות טרנדים חדשים ובהתאם הראשונה בשוק שמציעה מוצר חדש ומבוקש (למשל קולה מומתקת ע"י צמח הסטיביה), דבר שמקנה לה יתרון של ממש על פני מתחריה.

הסינרגיה של צבי ויליגר עם אחיו יוסי

טיפ חשוב נוסף לניהול חברת מזון גדולה, ובעצם כל חברה שהיא, הוא ליצור סביבך צוות שמשלים אותך. במקרה של צבי ויליגר הוא לא היה צריך לחפש רחוק, שכן אחיו יוסי מהווה שותף מלא לכל צעד בקריירה שלו, מאז שהשניים חזרו מלימודי ניהול בארה"ב והתמנו כמנכ"לים משותפים של החברה המשפחתית שהקים אביהם.

למי שאין אח עם יכולות מוכחות בתחום הניהול ישנה כמובן האופציה לאתר שותפים מתאימים לדרך, ובעיקר לא לחשוש להעניק להם סמכויות בהתאם לכישוריהם – כך שישלימו אתכם ויעצימו את העסק.