You are currently viewing יורדים, עולים, יורדים, עולים? מה הוא הסוד להצלחה בדיאטה?

יורדים, עולים, יורדים, עולים? מה הוא הסוד להצלחה בדיאטה?

הקיץ מתקרב ועונת הדיאטות מתחילה רשמית. לפני שאתם קופצים על שלל הדיאטות שמוצעות בשוק, קראו את הטיפים שאספנו עבורכם על דיאטה, וגלו איך להתכונן לעונה הכי בוערת ושורפת הקלוריות בשנה.

טיפים להצלחה בדיאטה

בניגוד למה שיספרו לכם על דיאטות הקסם, כדאי שתדעו שאין קסם שיעזור לכם לרדת במשקל, בעיקר לא בדרך הבריאה והנכונה ביותר. הטיפ הכי חשוב שאתם צריכים לזכור הוא – התמדה. דיאטה היא אורח חיים, וזה מה שתצטרכו לסגל לעצמכם כדי להוריד במשקל באופן אפקטיבי, להיות מחוטבים ובעלי ביטחון עצמי גבוה. תוסיפו לזה גם בריאות וקיבלתם עסקת חבילה משתלמת ביותר בטווח הארוך. השינוי צריך להתחיל מהתודעה, ולהמשיך בצריכה היומיומית ובאורח החיים שלכם.

התחילו מהחלק הקל ביותר, והוא שתיית מים מרובה. אנחנו חיים במדינה חמה שבה הטמפרטורה בחודשי הקיץ הארוכים עשויה להגיע לארבעים מעלות בצל. שתיית מים נקיים ולא ממותקים היא התחלה נהדרת לאורח חיים בריא, לניקוי הגוף מבפנים וגם לירידה במשקל. הקפידו לשתות בין 8-10 כוסות מים לפחות ביום, ובימים חמים אפילו יותר. תוכלו למצוא אפליקציות שיזכירו לכם שאתם צריכים לשתות מים, אבל התרגלו לשתות כוס מים בכל פעם שאתם עוברים ליד מתקן מים ובדרך למקרר. הרעב שאנחנו מרגישים נובע הרבה פעמים מהתייבשות, משום שלמרבה האבסורד, דווקא בעולם המערבי שרווי במים נקיים, אנחנו לא שותים מספיק. משקאות ממותקים או מיץ הם בחירה לא טובה להרוויית הצימאון כיוון שהם עתירי סוכרים. בנוסף, מומלץ לאכול מנות מדודות של פירות, שמכילים סיבים תזונתיים וויטמינים זמינים יותר ממה שקיים במיצים קנויים.

פנו את הזמן הדרוש להתעמלות, ובחרו בפעילות שתוכלו להתמיד בה. אם אין לכם זמן ללכת למכון כושר או שהתייאשתם מהניסיונות הקודמים שלכם, תוכלו למצוא סרטונים ברשת, כמו גם אתגרי "שלושים ימים של אימון או יוגה" שיהיו זמינים יותר ויאפשרו לכם לבצע את הפעילות הספורטיבית בנוחיות בביתכם, או אפליקציות שמציעות תכניות דומות. העיקר: התמידו. בהתחלה זה עלול לכאוב, השרירים יהיו תפוסים ויכאבו, אבל לאט-לאט תתרגלו עד שבסוף לא תוכלו להבין איך חייתם בלי חצי שעת יוגה או אימון מזיע ביום. לחילופין, אם דווקא לצאת מהבית יכול לעזור לכם לעשות את המעבר בצורה נעימה ומהנה יותר, בחרו בשחייה או בחוגים שמעניינים אתכם, בהם תוכלו למצוא שותפים וחברים לדרך, גם אם הפעילויות האלה אינן מוכחות כשורפות קלוריות. העיקר שתתמידו!

לבסוף, בדקו את התפריט שלכם. לא בכדי נאמר ש"אתה מה שאתה אוכל", וגם – "יהא מזונך תרופתך ותרופתך מזונך". הפחתה במתוקים מתועשים ועושר של פירות, ירקות, קטניות ופחמימות מלאות יעשו את השינוי המיוחל, ואתם תרגישו טוב יותר לאורך זמן. בשלו יותר בבית, מנות פשוטות, טריות וטעימות שלא מצריכות עבודה רבה, ותכננו את הארוחות שלכם לשבוע הקרוב לפני שאתם יוצאים מהבית לעשות קניה מרוכזת. והעיקר, בשלו טעים והתאמנו בצורה הכי מהנה, זמינה ונוחה. כן, התמדה היא הסוד, והדרך להתמיד היא להתענג על התהליך.