You are currently viewing הקמת מטבח חוץ ביתי לבישול באוויר הפתוח
food meat - burgers on barbecue grill. Shallow dof.

הקמת מטבח חוץ ביתי לבישול באוויר הפתוח

מטבח חוץ הוא פתרון מושלם למי שאוהב לבשל וגם רוצה לארח חברים ובני משפחה. בנייה של המטבח בחצר מבטיחה שורה ארוכה של יתרונות והיא אידיאלית עבור גינה עם פתרונות קירוי והצללה

אהבה לבישול משותפת לגברים ונשים בטווח רחב של גילאים. היום כבר לא חייבים להקצות את חלל הפנים לטובת אפייה, טיגון או צלייה וניתן להעביר את התחביב גם לגינה ולחצר. הפתרון הוא פשוט לבנות מטבח חוץ ביתי לבישול באוויר הפתוח. מזג האוויר בישראל נחשב אידיאלי עבור מטבחים מן הסוג הזה. כמעט לכל אורך השנה ובכל רחבי הארץ יש תנאי אקלים המאפשרים אירוח מוצלח של חברים ובני משפחה בחצר, בגינה או במרפסת.

אלו היתרונות של הקמת מטבח חוץ ביתי לבישול באוויר הפתוח:

המבורגר שמכינים בחוץ

  • שדרוג הגינה והחצר
  • חיסכון בזמן
  • ניצול טוב יותר של המקום
  • עלייה בערך הנכס

מבחינת התכנון, הדגש צריך להיות על כך שכל הפונקציות של המטבח יעבדו יחד ובצורה הנוחה ביותר. יש לדאוג לאיזור אחסון קר ואיזור עבודה חם, לאיזורים רטובים ולאיזורים יבשים. פתרונות אחסון יכולים לנצל היטב את המקום בחצר ולשדרג את הגינה כולה. יחד עם זאת, המטבח בחלל החוץ לא אמור להיות במידות של המטבח הביתי. בשלב התכנון אפשר למקם את המטבחים קרובים אחד לשני וכך לקצר את הזמן הדרוש להעברת פריטים ומוצרים.

המלצות על הקמת מטבח חוץ

יש כמה המלצות שיכולות לעזור לכל מי שמתכנן להקים מטבח חוץ בחצר ובגינה:

א. תאורה – כדאי לדאוג לכמה שיותר פתרונות תאורה מגוונים. תאורה תהפוך את המטבח למקום שנעים להיות בו גם בשעת בין ערביים ובערב. התאורה החזקה ביותר צריכה להיות על משטחי העבודה, האפייה והצלייה, אך כדאי לדאוג גם לתאורה עדינה סביב שולחן האוכל. בנוסף, רצוי להתייעץ עם אדריכל תאורה לגבי שילוב האור הטבעי באיזור המטבח יחד עם שאר הספוטים וגופי התאורה בחצר ובגינה.

ב. הצללה – בעלי בתים בתל אביב ובגוש דן מעדיפים להקים מטבח חוץ תחת פרגולות במרכז וכך לצמצם משמעותית את אחוזי הלחות והחום. מי שגר בצפון ובדרום יכול לבחור מבין פתרונות הצללה וקירוי אחרים, כמו שמשיה, רשתות צל וסוככים. פתרונות הצללה יעזרו לכם בקיץ ובימי גשם, קור או רוח.

ג. בטיחות – הציבו את הבטיחות בראש סדר העדיפויות והרחיקו את המטבח מחלונות הבית. כך תוכלו גם למנוע כניסה של ריחות ועשן לחלל הפנים ולשמור על בית נקי. מבחינת תחזוקה, תנו עדיפות למשטחי נירוסטה, בטון, בריקים, במבוק וקרמיקה שיקלו את המאבק בחלודה וכתמי השמן.

כל בית עם חצר צריך מטבח חוץ. המטבח מתאים למי שאוהב לבשל ורוצה ליהנות מיתרונות רבים גם במהלך אירועים חברתיים, משפחתיים ופרטיים.