You are currently viewing הקמת עסק נייד לממכר מזון

הקמת עסק נייד לממכר מזון

האם אתם מעוניינים להקים עסק נייד לממכר מזון? מדובר על עסק שבהחלט יכול להיות משתלם במיוחד, כי הוא מעניק לכם מצד אחד את הגמישות הנוחה ומהצד השני – אתם יכולים גם להתרחב כך, כי עסק נייד שכזה אף יכול לכלול כמה וכמה דוכנים ניידים שונים שימכרו מזון – ודרישה לממכר מזון היא דרישה קבועה כתמיד. השאלה היא כמובן, מה צריך לעשות כדי להקים עסק שכזה ומה לוקחים בחשבון?

כל השלבים להקמת העסק שלכם

  • בירור החוקיות – קודם כל, אתם צריכים לוודא האם בכלל מותר לכם להקים עסק נייד לממכר מזון! החוק הישראלי למעשהמכולה לממכר מזון ניידמשאיר זאת להחלטה בידי הרשויות המקומיות. יש רשויות מקומיות בארץ שאוסרות לחלוטין על הקמת עסק נייד לממכר מזון, אלא בכפוף להיתר חריג של העירייה. עיריות אחרות ורשויות אחרות, כלל לא יגבילו אתכם. זה חשוב מאד אם אתם מתכוונים שהעסק שלכם יעבור בנקודות מכירה שונות ברחבי הארץ, כי יש לוודא היכן מותר לו לפעול.
  • השקעה בדוכן מתאים – אתם צריכים לקנות או לשכור מבנה מתאים שיהיה נייד ויאפשר לכם כמובן להיות ניידים. יש מי ששוכרים באופן טבעי קרוואן, אך אחרים מחליטים לעשות הסבה של מכולה מיוחדת ולהפוך אותה לניידת! מכולה ניידת היא נוחה מאד כי היא מוצעת במחירים טובים מאד, מה גם שהגודל של מכולה ממוצעת הוא גדול למדי, ומאפשר לכם גם להשתמש בה כפתרון נוח לאחסון חלקים שונים של העסק ואף הקמת מטבח בתוך המכולה.
  • בחירת המזון – כדאי שתחליטו בשלב זה גם איזה סוג של מזון תמכרו. עיקר השאלה היא האם אתם מתכוונים גם להכין מזון בתוך הדוכן שלכם – או שאתם רק מתכוונים למכור מזון מוכן בלי שאתם מחממים, מטגנים או מבשלים אותו.
  • הצטיידות באישורים – עליכם לקבל את כל האישורים הרלוונטיים בהמשך, כולל אישורי תברואה, ניקיון וכיבוי אש, כדי שהעסק יוכל לפעול כחוק.

לעבוד לפי כל השלבים

מומלץ בחום שתעבדו לפי כל השלבים שפורטו להלן, מהסיבה הפשוטה שאחרת אתם נחשבים כעבריינים, במידה ואין לכם רישיון מתאים לעסק נייד לממכר מזון. במקום זה, פעלו כחוק – ותראו רווחים.