You are currently viewing חשיבותה של ארוחת הבוקר

חשיבותה של ארוחת הבוקר

ארוחת הבוקר ידועה בתור הארוחה החשובה ביותר ביום, ולא בכדי: ארוחת הבוקר בעצם מאותתת לגוף שהתעוררנו, מסייעת לעורר את חילוף החומרים ומספקת לנו את האנרגיה הדרושה לנו על מנת להתחיל את היום. כאשר אנו מדלגים על ארוחת הבוקר, לעיתים קרובות אנו צפויים לחוש עייפים יותר במהלך היום, חסרי אנרגיה באופן כללי ואף לסבול מעלייה במשקל. לפניכם כל מה שצריך לדעת על ארוחת הבוקר וחשיבותה.

מדוע ארוחת הבוקר כל כך חשובה?

בלילה אנו למעשה נכנסים למצב של צום – אנו לא אוכלים ולא שותים במשך 6-9 שעות. בזמן זה, מאגרי הגלוקוז בגוף מתרוקנים או לכל הפחות מתדלדלים, ובבוקר, יש צורך לחדש אותם במהירות על מנת לספק אנרגיה לגוף. כאשר אנו לא ארוחת בוקר בנהריהמחדשים את המאגרים הללו בבוקר, הגוף למעשה נכנס למצב של סטרס: הוא חש כי אין לו אנרגיה זמינה, וכי עליו לאגור את תאי השומן למצב של חירום. עניין זה גורם לכך שהגוף למעשה מאט את פעולת חילוף החומרים הטבעית שלו, מפרק שריר לצורך אספקת אנרגיה זמינה ומהירה ושומר את מאגרי השומן שלו. תהליך זה, בסופו של דבר, עשוי להוביל להשמנה, שתוביל לשלל בעיות בריאותיות. חשוב מאוד להבין כי כאשר אנו לא אוכלים במשך זמן רב, רמות הסוכר בדם צונחות, עניין המוביל אותנו להשתוקק לצרוך מאכלים עתירי סוכר. אלה יקפיצו את רמות הסוכר בדם לרמה גבוהה במיוחד, הגוף יגיב בהפרשת אינסולין על מנת לגרום לרמות הסוכר לצנוח, ואז, דיי במהרה, נמצא את עצמנו שוב באותו מצב – רעבים ומשתוקקים לסוכר. את המעגל ההרסני הזה ניתן לעצור בפשטות: פשוט אכלו ארוחה קלה בבוקר.

אילו מאכלים ניתן לצרוך בבוקר?

בבוקר, מומלץ מאוד לצרוך ארוחה קלה יחסית ולהימנע ממתוקים. ארוחה טובה תהיה מורכבת לרוב ממעט חלבון, מנת פחמימה, ירקות ומנת שומן איכותית – כמו למשל שמן זית או אבוקדו. אם אתם מוצאים את עצמכם במצב בו אין לכם זמן להכין ארוחת בוקר, תמיד ניתן לקנות ארוחת בוקר בנהריה, תל אביב, באר שבע (או כל איזור אחר ממנו אתם מגיעים) מבית קפה כלשהו, שלרוב יספק בארוחת הבוקר את כל המרכיבים המזינים הללו.