You are currently viewing מי אמר שבישול חייב לארוך שעות?
Waiter holding a silver cloche

מי אמר שבישול חייב לארוך שעות?

אנשים רבים מאמינים שכל כניסה למטבח, אמורה לגבות מהם שעות ארוכות ושעות שאין להם לתת… ובכן, אנשים אלו טועים (חלקית) ואנו רוצים לתקן אותם במהלך השורות הבאות, שיכירו להם את עולם המתכונים המהירים ואת שפע המתכונים שיש להציע… אם גם אתם מעוניינים לייעל זמנים ולהתאהב במטבח מחדש, הגעתם אל המאמר הנכון.

כל דקה חשובה

כפי שכבר הקדמנו וציינו לעיל, אנשים רבים ובמיוחד בעידן ה "כאן ועכשיו", מעדיפים להזמין אוכל או לאכול בחוץ מחמת חוסר הזמן לבזבז במטבח. אנשים אלו גם ירכשו ככל הנראה אוכל מוכן אשר כל מה שיש לעשות כדי להכינו – זה לחמם. המטרה אשר תעמוד לנגד עיניהם של אנשים אלו היא ייעול זמנים וחוסר רצון לבלות אותו במטבח. כיום, כולנו כבר מבינים, שאוכל מכל אחד משלושת הסוגים הללו, סביר ואינו בריא, הוסיפו לו כל מיני מרכיבים / משמרים / מייצבים, שלא נרצה אותם באוכל שלנו או באוכל אותו אנו מאכילים את ילדינו והיקרים לנו מכל וכמובן שהוא עולה לנו יותר. ובכן, במיוחד עבור אנשים אלו או יותר נכון במיוחד עבור החוששים מהמטבח, החלו צצים מתכונים בעשר דקות ברחבי הרשת ואפילו ספרים רבים הודפסו. קטגוריית העשר דקות הפכה להיות פופולארית מאוד וכיום היא אחד מהחיפושים השכיחים ביותר. כל שיש לעשות הוא להקיש במנוע החיפוש :מתכונים בעשר דקות" ושפע תוצאות יעלו.

וטיב המתכונים בעשר דקות הוא…?

לכל הספקנים מבינינו, מתכון שאורך כעשר דקות להכינו, אינו בהכרח מתכון לא טעים או לא בריא. למעשה, ישנם מתכנים רבים בריאים יותר וטעימים יותר מכאלו שארכו 50 דקות להכינם. הסוד טמון בפרודוקטים וביכולות של המבשל לעקוב אחר ההוראות. מעבר למתכונים מהירים, ניתן לרכוש מצרכים מוכנים להכנה וכאלו שנחשבים לבריאים. את מרכיבי כל מצרך, ניתן לאתר על התווית המודבקת עליו. חשוב לדעת כי מצרכים אשר תוקפם קצר טווח, סביר להניח (יש לוודא זאת עבור כל מצרך ומוצר בנפרד) והם בריאים יותר מאחרים ולא הוכנסו אליהם חומרים משמרים ומייצבים שונים.

לסיכום, גם אם אתם חושבים שכל כניסה למטבח מחייבת שהייה ארוכה מאוד, מתכוני העשר דקות עומדים להפתיע אתכם ובגדול. הטיפ הכי טוב, שנוכל להעניק לכם על גבי שורות אלו הוא לתת למספר מתכונים את הצ'אנס להוכיח לכם כי ניתן להיכנס למטבח לזמן קצר ולצאת ממנו עם ארוחה חמה, מלאה ומשביעה. והכי חשוב, הקפידו על אוכל בריא ככל האפשר ואפשרו לגוף שלכם ליהנות מאוכל טעים, ביתי ומנחם.