You are currently viewing מתכון לכנפי עוף מתובלות

מתכון לכנפי עוף מתובלות

מי מאתנו לא אוהב כנפי עוף מתובלות היטב? מדובר על מתכון נהדר, שגם מבוגרים וגם ילדים אוהבים. ההוראות עצמן הן פשוטות יחסית, ואין צורך במרכיבים רבים. אפשר גם לגוון ברשימת המרכיבים לפי הטעם האישי שלכם. זכרו רק שלפני שמשתמשים בחלק המרכיבים כמו הכנפיים – יש לנקות אותם קודם לכן היטב. כמו כן, יש לזכור שחלק מהמתכון כולל השריה למשך כמה שעות, ולכן כדאי להתחיל להכין את המתכון יום לפני ההגשה.

מרכיבי המתכון

1 ק"ג של כנפי עוף

שתי כפות דבש

כף ברנדי

⅓ כוס שמן

½ לימון לסחיטה

עשבי תיבול

מלח ופלפל לפי טעם

⅓ כוס רוטב סויה

שורש זנגביל

מהלך ההכנה

יש לקצוץ את שורש הזנגביל, כך שיתקבלו חתיכות קצוצות וקטנות. לאחר מכן, עוברים לסחוט את חצי הלימון. יש לסחוט אותו היטב עד לטיפה האחרונה.

לאחר מכן יש לקחת את כל מרכיבי המתכון למעט העוף עצמו, ופשוט לשפוך את כולם לתוך קערה אחת, ולערבב אותם היטב עד שיש לכם תערובת אחידה יחסית.

השלב הבא הוא הטיפול בעוף עצמו. יש לנקות אותו היטב לפני השימוש, ולראות שלא נשארו עליו חתיכות של שומן מיותר. בחלק מהקצביות לעתים יש אפילו שאריות קטנות של נוצות, שיש לראות שלא נשארו עליו. לאחר מכן, מפרידים את הכנפיים אם הן צמודות אחת לשנייה, וכל כנף חותכים לחצי. לאחר ניקיון הכנפים – נותר רק להכניס את הכנפיים לתוך התערובת שהכנו. הכנפיים צריכות להיות מושרות בתערובת לפחות שעתיים – וכמה שיותר כך מוטב, ואפשר גם להשאיר אותן ללילה שלם בתוך המקרר בכדי שיספגו היטב את הטעמים.

לאחר ההשריה, מניחים את הכנפיים בתני תאפיה, מכניסים לתוך התנור שחומם מראש ל200 מעלות, וצולים למשך חצי שעה עד 35 דקות. לסיום יש לכוון את התנור למצב של חימום גריל, ולצלות את הכנפיים עוד 3-5 דקות. כעת רק נותר להוציא, לסדר יפה – ולהגיש!

כתיבת תגובה