You are currently viewing מתכון לעוגת בראוניז

מתכון לעוגת בראוניז

אין כמו הטעם הנהדר והנימוח של עוגיית בראוניז טרייה, טעם שנשאר בפה לאורך זמן, טעם של מתיקות, של שוקולד מתקתק שעושה נעים על הלשון. מקורו של השם בראוניז בצבע החום של העוגה או העוגיות, והוא הוטמע על ידי רשת החנויות האמריקנית סירס עוד בשלהי המאה ה-19.

עוגת בראוניז היא עוגה נמוכה מאוד, שלעתים ממולאת בתוספות חינניות כמו חמאת בוטנים או שבבי אגוזים למיניהם, כאשר האגוז הנפוץ ביותר למילוי עוגה שכזו הוא אגוז מלך. הבלילה עצמה צריכה להיות סמיכה למדי בגלל כמויות ביצים נמוכות אל מול כמויות של קמח ושוקולד, כאשר הביצים אינן צריכות להיות מוקצפות על מנת להשאיר את העוגה נמוכה וסמיכה ביותר. ברוב המקרים עוגת בראוניז חתוכה לקוביות היא למעשה מקור לעוגיות בראוניז, שבגלל הסמיכות הגבוהה שלהן עומדות בפני עצמן כקינוח נהדר. אז הנה לפניכם מתכון לעוגת בראוניז מעולה.

מצרכים להכנת עוגת בראוניז

  • כוס סוכר לבן
  • 4 ביצים שלמות
  • כפית רום
  • כפית תמצית וניל
  • חבילת חמאה (200 גרם)
  • 3 חבילות שוקולד מריר משובח
  • שקית אחת של אבקת אפייה
  • כוס וחצי קמח
  • אגוזים לבחירתכם (אגוזי מלך, פקאן או כל סוג אחר)

אופן ההכנה

ראשית עליכם להמיס את החמאה והשוקולד. כדי לעשות זאת ניתן להציב את השוקולד והחמאה בקערה ולחממה במיקרוגל על עוצמה בינונית למשך כדקה וחצי. במידת הצורך יש להוסיף עוד 30 שניות של חימום במיקרו. אם אינכם מעוניינים להשתמש במיקרוגל, עליכם לחמם סיר גדול עם מים, ובתוכו להציב סיר נוסף שבו תמיסו את החמאה והשוקולד. השימוש בסיר כפול נועד למנוע צריבה או שריפה של החמאה והשוקולד שהם חומרים עדינים.

בקערה נפרדת עליכם לערבב את הביצים יחד עם הסוכר עד לקבלת תמיסה בעלת נפח בינוני. את התמיסה בעלת הנפח הבינוני ואת התערובת של החמאה והשוקולד עליכם לערבב יחדיו לקבלת תערובת אחידה. את האגוזים שבחרתם יש לשבור לחתיכות קטנות שאותן ניתן לערבב לתוך התמיסה או לפזר מעל התערובת, לפי טעמכם האישי. בינתיים יש לחמם תנור לחום בינוני של 170 מעלות צלזיוס. את התערובת המוכנה יש לצקת לתוך תבנית נמוכה ומשומנת היטב, להכניס אותה לתנור המחומם ולהמתין משך זמן של 30 דקות עד להזהבת העוגה. תנו לעוגה להתקרר קמעה בתוך התנור עצמו ולאחר שהתייבשה והתמצקה תוכלו לחתוך אותה לעוגיות.

וריאציות של עוגת בראוניז

יש הנוהגים להכין זהוביות במקום החומיות הרגילות, על ידי החלפת השוקולד המריר בשוקולד לבן שמעניק לעוגה צבע צהוב זהבהב. בנוסף להחלפת השוקולד המריר בשוקולד לבן, תוכלו להחליף את הסוכר הרגיל בסוכר חום.

מכיוון שטעמה של העוגה סמיך ביותר ושוקולדי, יש האוהבים להגיש אותה בתוספת קצפת או גלידה, ולעתים עם שתיהן. הטעם החלבי, האוורירי והקל מאזן את הטעם הסמיך והשוקולדי של העוגה ויוצר תערובת נעימה וטעימה.

המאמר נכתב באדיבות גנה – משווקת מכונות אריזה וניילון

כתיבת תגובה