You are currently viewing מתכון לעוגת טריקולד

מתכון לעוגת טריקולד

עוגת הטריקולד – עוגת שלושת השוקולדים

עוגת הטריקולד היא אחת העוגות הפופולאריות ביותר בעולם, ואת המקור שלה ניתן לייחס לבישול הקינוחים הצרפתי או האיטלקי. עם זאת, מאחר ומדובר בעוגה המבוססת על מוס, ניתן להניח שהמקור הוא אכן צרפתי, משום שהבישול הצרפתי הוא הראשון להשתמש במוס על בסיס קבוע. עוגת טריקולד מבוססת על שלושה שכבות של מוס שוקולד – לבן, חלב ומריר. ניתן לשלב בה גם שכבת בסיס של עוגת שוקולד, וניתן להגיש אותה כקינוח מוס. הנה מתכון לקינוח אישי:

מרכיבים ואופן הכנת הטריקולד

  • שכבת בסיס: 1/3 כוס סוכר, 1/2 כוס קמח, 1/2 כפית קקאו, 3 ביצים. מחממים תנור ל-200 מעלות, מקציפים את הביצים עם הסוכר עד קבלת תערובת בהירה ותפוחה, מנפים את הקקאו והקמח יחד ומקפלים לתוך תערובת הביצים, מעבירים לתבנית ואופים במשך 7 דקות.
  • שכבת מוס ראשונה – שוקולד מריר: 200 גרם שוקולד מריר, 75 גרם חמאה, 1/2 כפית נס קפה, 2 כפיות מים רותחים, 3 ביצים מופרדות לחלמונים וחלבונים, כפית סוכר. ממיסים את השוקולד והחמאה עד קבלת מרקם אחיד, ממיסים נס קפה במים הרותחים ומוסיפים לשוקולד ומערבבים, תוך כדי ערבוב מוסיפים את החלמונים ומצננים עד הגעה לטמפרטורה חמה אך לא רותחת, מקציפים את החלבונים ומוסיפים כפית סוכר עד קבלת קצף יציב, בעדינות מקפלים פנימה את תערובת השוקולד עד קבלת תערובת אחידה
  • שכבת מוס שנייה – שוקולד חלב: 170 גרם שוקולד חלב, 1/2 כפית קפה נמס, 1/3 כוס מים רותחים, 250 מ"ל שמנת מתוקה. ממיסים את השוקולד, ממיסים קפה נמס במים הרותחים, מוסיפים לשוקולד, מערבבים ומצננים (חם, לא רותח), מקציפים את השמנת המתוקה, שופכים מעט מהשוקולד לתוך הקצפת וממשיכים לערבל, מוסיפים את שאר השוקולד בהדרגה על דופן הכלי ומערבבים עד תערובת אחידטריקולדה.
  • שכבת מוס שלישית – שוקולד לבן: 125 גרם שוקולד לבן, 50 מ"ל שמנת מתוקה, 250 מ"ל שמנת מתוקה (בנפרד), חלמון, 2 כפיות סוכר, 1/2 כפית אבקת ג'לטין, 2 כפות מים. מרתיחים את הסוכר והשמנת המתוקה (50 מ"ל) ושופכים מעל השוקולד, ממתינים עד שנוצר מרקם חלק, ממיסים את הג'לטין עם המים הרותחים ומוסיפים לתערובת, מקצפים את השמנת המתוקה (250 מ"ל), מוסיפים את החלמון וממשיכים לערבל בעדינות עד קצפת יציבה, מקפלים פנימה את השוקולד עד תערובת אחידה.
  • מצננים את הבסיס, מניחים מעליו את השכבות כשהנמוכה היא המריר והעליונה היא הלבן. מכניסים ל-5 שעות למקפיא, מוציאים ואוכלים בהנאה.

רעיונות להגשה

טריקולד ניתן להכין כקינוח אישי או כעוגה של ממש, ובמידה ואנחנו מעדיפים שלא להשתמש בקמח ניתן להשתמש אך ורק בשכבות המוס ליצירת קינוח איכותי.