You are currently viewing מתכון לעוגת מיץ

מתכון לעוגת מיץ

עוגת מיץ היא למעשה עוגת תפוזים פשוטה להכנה וטעימה מאוד. העוגה מתאימה למגוון רחב של אירועים משפחתיים, אך אפשר להכין אותה בבית לבד ויחד עם הילדים. העוגה יכולה לשמש בתור קינוח לארוחה דשנה והיא לא דורשת שימוש באמצעים מיוחדים. בנוסף, מי שיש לו בבית מסחטת מיצים ישמח לנצל אותה כדי לשדרג את העוגה ולהעניק לה טעם טבעי ואותנטי.

מצרכים

כוס וחצי של קמח תופח

2 ביצים

חצי כוס שמן קנולה

חצי כוס סוכר (או 3-5 כפות)

כוס מיץ פירות הדר סחוט טבעי עם המלצה למיץ תפוזים (אפשר גם מנדרינות וקלמנטינות)

אופן הכנה

  1. חימום התנור – חשוב להשתמש בתנור איכותי על מנת להבטיח תוצאה אופטימאלית של העוגה. יש לחמם את התנור ל-180 מעלות ובמקביל להמשיך לעבוד על המצרכים וההכנות.עוגת מיץ
  2. הקצפה – זהו השלב בו אופים מתחילים חוששים מעוגת מיץ. בפועל מדובר על שלב פשוט יחסית, הדורש אך ורק הקצפה. בשלב הזה מקציפים את הביצים והסוכר עד שמתקבלת תערובת תפוחה ובהירה. הקצפה של הביצים והסוכר צריכה להיות עדינה וסבלנית. אין להאיץ בהקצפה ותמיד כדאי לחזור להוראות בכל מקרה של התלבטות.

האלטרנטיבה היא לערבב בעזרת כף או מטרפה את הביצים עם הסוכר. זו אופציה המתאימה למי שמעדיף סגנון פשוט וקל יותר של הכנת עוגת מיץ. ערבוב בעזרת כף או מטרפה מחייב את הוספת השמן, המיץ ולבסוף גם את הקמח. מערבבים או טורפים את הכל עד לאיחוד מוחלט של החומרים והמצרכים.

  1. אפייה – בשלב האחרון יוצקים את החומרים לתבנית מתאימה ואופים במשך חצי שעה עד ארבעים דקות. אם רוצים לעקוב מקרוב אחר קצב האפייה, אפשר לפתוח את התנור למספר שניות ולהכניס קיסם. קיסם שיוצא יבש מעיד על עוגה מוכנה, בעוד קיסם רטוב מחייב את המשך האפייה.

הגשה

 אופן ההגשה של עוגת מיץ תלוי בטעם האישי. יש כאלה שמגישים את העוגה עם קצפת ופירות, לעומת אחרים המסתפקים באבקת סוכר בלבד. כדאי לשאול את המוזמנים איך הם מעדיפים לאכול את העוגה ולהגישה בהתאם.