You are currently viewing מתכון לפיצה ללא גלוטן

מתכון לפיצה ללא גלוטן

פיצה – לא רק עם גלוטן

ההבדל היחיד בין פיצה המכילה גלוטן לפיצה שאינה מכילה גלוטן הוא סוג הקמח בו משתמשים. להכנת פיצה ללא גלוטן ניתן להשתמש בכל קמח המתאים לאנשים הסובלים מאלרגיה לגלוטן או מצליאק. ניתן להכין פיצה באמצעות שימוש בקמח קונדיטור ללא גלוטן, בקמח תמי, בקמח כוסמין, קמח שקדים או קמח תירס. כל אחד מן הקמחים השונים ייצור מרקם שונה בבצק הפיצה – ולרוב יגרום לה להיות מעט מתפוררת יותר, אך טעימה לא פחות. הכנת פיצה ללא גלוטן היא בעיקר עניין של ניסוי וטעייה. ניתן לשלב קמחים שונים שאינם מכילים גלוטן ולהגיע לתוצאות מעניינות בהרבה מאלו שהיינו מגיעים אליהן בשימוש בקמח חיטה רגיל.

מתכון לפיצה ללא גלוטן

תחילה, קחו את הקמח ללא גלוטן המועדף עליכם. ערבבו את הקמח עם תערובת של מים, שמן ושמרים יבשים. גם שלב ראשוני זה בהכנה ניתן לשינוי והתאמה – זכרו כי אפשר להכין פיצה ללא גלוטן גם ללא שימוש בשמרים כלל, והדבר משמעותי מאוד לאותם אנשים בעלי רגישות לשמרים. במקרה זה ניתן להשתמש בבצק מחמצת שהכנתם מבעוד מועד. במידה ואתם משתמשים בקמח ללא גלוטן עם שמרים, לושו היטב ותנו לתעורבת לתפוח בצד, לזמן של כמה שעות עד לילה אחד. בתום זמן ההתפחה אתם יכולים להתחיל להכין את הרטבים והתוספות. הכינו רוטב עגבניות מתובל היטב, פרסו תוספות כמו פטריות וזיתים והרכיבו את הפיצה שלכם על בצק מרודד המונח על אבן שמוט לפיצה. הכניסו אבן שמוט לתנור או הטאבון שלכם וחכו עד לתום האפייה. זכרו כי האבן תהיה לוהטת למגע בעת הוצאתה מן התנור – השתמשו בכפפות בעת הוצאתה והכנסתה לתנור.

קיימים מתכונים רבים שאינם מכילים גלוטן

ניתן להכין מאכלים מוכרים ואהובים רבים ללא שימוש בגלוטן כלל. אל תתייאשו אם בהתחלה נסיונותיכם אינם צולחים. עם ההתמדה תבוא גם ההצלחה. זכרו כי ניתן להמיר קמח חיטה בקמח שאינו מכיל גלוטן חיטה, וכי ניתן להמיר פסטה רגילה בפסטה מקמח אורז או שעועית, פיתות מחיטה מלאה בפיתות ללא גלוטן ועוד שלל המצאות מרגשות.