מתכון לפיצה מכוסמת ירוקה לתזונה בריאה

מי שרוצה לחיות חיים בריאים יותר בלי לוותר על המאכלים הכי טעימים שיש, כמו למשל פיצה, ימצא במאמר הזה בדיוק את מה שהוא מחפש במאמר זה נסביר לכם כיצד לאות פיצה נהדרת מכומת ירוקה, כזו שתהיה גם בריאה וגם טעימה! יחד עם זאת, קצת ריענון לא יזיק לאף אחד.

הגיוון הוא ההבדל

ללא גיוון החיים שלנו היו אפורים ומשעממים. גם אם אתם אוהבים פיצה ספציפית ולדעתכם אין פיצה טעימה יותר, בין אם מדובר בפיצה מפיצרייה או בפיצה שאתם מכינים בבית, פיצה מכוסמת ירוקה יכולה להיות הרבה יותר מעניינת ומגוונת. לכל הפחות כדאי לכם לנסות כאשר פיצה זו קלה מאוד להכנה וגם זמן ההכנה אינו ארוך במיוחד. פיצה מכוסמת ירוקה בריאה יותר ויכולה גם להיות טעימה יותר וההבדל העיקרי הוא כמובן בבצק, שלא יהיה עשוי מקמח לבן רגיל אלא מהכוסמת עצמה.

כיצד מכינים את הפיצה הבריאה?

  • הכל מתחיל מבסיס הפיצה, זה שלמעשה מחליף את הקמח. לצורך כך יש צורך בכוס של כוסמת ירוקה של 200 מיליליטרים ו-3 כפות עדשים. יחד עם זאת, תצטרכו להצטייד בחצי כוס מים, 2 כפות שמן, כפית אחת של אבקת אפייה וכפית אחת של מלח, דבר שאפשר לשנות לפי הטעם.
  • את הכוסמת יש להשרות במים לפחות לעשר שעות ורק אחרי שהם הורשו והתנפחו מעט, ניתן להתחיל לעבוד עמם. יש להוסיף את כל שאר החומרים לבסיס הפיצה יחד עם הכוסמת ולאחר מכן לטחון היטב בבלנדר או במעבד מזון. אחרי שטחנתם את המוצרים כולם ביחד, תקבלו עיסה שהיא למעשה תהיה התחליף לבצק שלכם.

המשך ההכנה

את העיסה הזו יש להניח על נייר אפייה על תבנית אפייה מתאימה, תוך שימון הצדדים כדי שהפיצה לא תידבק. על הבסיס הזה יש לצקת את הרוטב ולאחר מכן את הגבינה ואת כל שאר התוספות שאתם רוצים. את רסק העגבניות ניתן ליצוק מעגבניות טריות אך אפשר גם להשתמש ברסק מוכן למי שמחפש חיים קלים, דבר שלא מומלץ בשם הטעם המעובד והפחות טוב לדעת רבים. ניתן להוסיף גם תוספות בריאות כמו למשל טונה, עגבניות, תרד וכולה.