You are currently viewing מתכון מנצח וטעים לחזה עוף בתנור

מתכון מנצח וטעים לחזה עוף בתנור

אחת מהמנות הטעימות ביותר, היא מנה של חזה עוף שמוכן בתנור. זו מנה מנצחת מכמה סיבות. קודם כל כולם אוהבים אותה – מבוגרים וילדים כאחד. אפשר גם לתבל את העוף איך שרוצים, ובנוסף לכל – זו גם מנה בריאה למדי, שיכולה לשמש כמנה עיקרית לכל ארוחה – ואפשר גם להגיש אותה בארוחות חגיגיות! אז אם אתם רוצים מתכנון באמת מנצח – עקבו אחרי ההוראות שלנו.

החומרים למתכון

ארבעה נתחי חזה עוף

שמונה שיני שום

שליש כוס שמן זיתמתכון לחזה עוף

שליש כוס יין לבן

כפית אורגנו

צרור עלי טימין

מיץ לימון וקליפת לימון מגוררת

מלח ופלפל לפי טעם

איך להכין?

קודם כל, כשניגשים להכין את החזה עוף בתנור, כדאי לבדוק את התנור היטב. לעתים התנור עלול לפלוט חומרים מסוכנים אשר נותרו בו או שמישהו הציב שם – ולכן נקו אותו היטב. כמו כן שימו לב שלא השארתם את חומרי הניקיון עצמם ללא ייבוש, שכן מדובר על חומרים מסוכנים במידה והם יתנדפו תוך כדי האפייה.

אחרי שאנחנו טבוחים שהתנור נקי, אפשר להתחיל להכין את העוף. כתשו את השום ישירות לתוך סיר, והוסיפו פנימה מיץ לימון, את כל התבלינים שציינו, ואת קליפת הלימון המגוררת. הוסיפו לפחות כפית אחת של מלח לטובת הבישול עצמו,  וערבבו היטב כמה דקות.

בינתיים קחו את העוף, ודאגו שהוא יהיה מוכן – יש להפשיר אותו כמובן ולא להכין אותו קפוא. אחרי ההפשרה, יש לוודא שהוא יבש יחסית. בשלב הבא קחו מברשת למשיחה, וטבלו אותה בתערובת השמן והלימון שהכנתם בתוך הסיר. דאגו כעת למשוח היטב את העוף כך שהוא יהיה עם השמן מכל זווית אפשרית.

כעת הכניסו את העוף בתוך תבנית, לתוך תנור שחומם ל200 מעלות, ואפו אותו במשך חצי שעה לפחות. אם אתם מכינים את העוף ללא העור שלו, כדאי גם באמצע לעצור ולמשוח אותו שוב בשמן כדי שלא יהיה יבש מידי.

נהדר לכל מועד!

זה הכל! אחרי שאתם רואים שהעוף כבר נעשה שחום בתוך התנור אפשר להוציא אותו ולהגיש אותו חם. זו פשוט מנה מנצחת, שכל אחד אוהב – וכמובן שאפשר להגיש אותה בצד עם פלחי לימון , סלט קטן או מנת פחמימות.