You are currently viewing מתכונים קלים לארוחת צהריים

מתכונים קלים לארוחת צהריים

חשיבות ארוחת הצהריים

אחת הארוחות החשובות ביום, היא ארוחת הצהריים. משום שאז הקיבה כבר בוודאות רעבה, גם אם נשנשנו משהו בארוחת הבוקר. בצהריים אנו נרצה להתפנק בסלט טוב, ב-2 מנות עיקריות לפחות ובמרק חמים לחיך. אבל בינינו, למי יש זמן לבשל את כל זה? הרי אנו כל היום בעבודה, וחוזרים הבייתה מאוחר, אחרי שהיינו תקועים בפקקים. בשל עובדה זו, רבים קונים אוכל בחוץ, וכך מוצאים עצמם מבזבזים המון כספים מיותרים, בזמן שיכלו להכין משהו לבד, שבוודאות היה יותר מזין. מה גם שלא באמת נדע מה שמו לנו בפנים, כמה שמן וקלוריות יש באוכל שנקנה -יישאר בגדר תעלומה. רק הגוף שלנו ירגיש בכך כאשר ננסה להיכנס שוב ללא הצלחה לג'ינס הישן שלנו. וזה ממש לא צריך להיות כך.

מתכונים קלים

5 טיפים להכנת מתכונים קלים

נכון, כשכבר יש לנו חשק להכין את האוכל בעצמינו, קל מאוד ללכת לאיבוד. הרי שקיימים אין ספור מתכונים, קלים, בינוניים וקשים. וחלומינו הרטוב הוא לבשל במינימום השקעה ובמקסימום טעם. איך עושים זאת ונשארים בחיים? להלן 5 טיפים שימושיים שתוכלו להיעזר בהם בשעת צרה, כלומר בשעת בישול:

  1. מתכונים קלים ממש לא צריכים לקחת מכם יותר מחצי שעה. ברגע שתתחילו לבשל, ותשימו לב שחרגתם מהזמן כנראה מדובר במתכון קשה, מסורבל וכזה שדורש מכם הרבה אנרגיות. לכן, מאכלים כאלה כדאי להכין רק במקרים מיוחדים, כמו חגים וימי הולדת למשל.
  2. בתחילת הבישולים, דאגו שהמתכון יהיה מוכן לפניכם, וקראו אותו כמה שעות או אפילו יום אחד לפני. מה שנקרא "לעשות שיעורי בית" ולהגיע מוכנים עם כל המידע.
  3. החליטו על יום אחד בשבוע, בו תכינו את כל המאכלים. זה לא חייב להיות סוף שבוע, אלא כל יום אחר שיהיה לכם מספיק זמן בשביל ההכנות, כך שלא יגזול מכם עוד זמן מיותר בימים אחרים. הכינו רשימה מסודרת מה תכינו ביום הזה, והכינו את הרשימה הזו מראש ולא באותו יום. כשכבר תתחילו בהכנות, תדעו בדיוק מה אתם הולכים להכין ואיך.
  4. הכינו מראש (רצוי אפילו יום לפני) את כל הכלים בהם תצטרכו לבשל/לטגן/לאפות ורכזו אותם במקום אחד, כך שלא תצטרכו להתרוצץ בחיפושים מיותרים, וזה כולל גם את המקרר. בתוכו, סדרו (בשקית או סלסלה נוחה) את כל המצרכים שתצטרכו. יום למחרת, המצרכים והכלים יהיו מוכנים ויחכו לכם בדיוק איפה שהשארתם אותם. אלא אם כן מישהו יגע בהם, לכן שימו פתק מראש שזה שייך למשהו מסויים.
  5. בזמן חיפושי המתכונים, בחרו כאלה שמראש מסומנים כמתכונים קלים, והציצו בתגובות של אנשים שכבר בישלו את אותו מתכון בעבר. אם תראו הרבה שבחים כנראה שזה מתכון שהלך טוב. השאירו תגובה גם אתם – אל תתביישו, שאלו כמה זמן לקח לאחרים להכין זאת ואיך יצא הטעם.

אין סיבה להישאר רעבים, במיוחד לא בצהריים. כשהמתכון קל, החיים קלים. התחילו בבישולים!