You are currently viewing פיצה כשרה לפסח

פיצה כשרה לפסח

לא פוסחים על הפיצה: כך תכינו פיצה לפסח

חג החירות הבא עלינו לטובה בכל שנה מחדש מביא איתו יחס אמביוולנטי מצד יהודים רבים, ובעיקר מצד ההורים שבהם, השומרים כשרות מחד אך גם מגדלים ילדים מאידך. ולמה היחס כל כך דו ערכי? הרבה בגלל העובדה שרוב הילדים מאוד אוהבים מאכלי בצק (שתפח!), ובחג המצות אי אפשר כל כך לקנות או להכין אותם. אבל, מכיוון שבעם ישראל מדובר, הרי שלא דבר פעוט כמו חוסר בשמרים יעצור אותנו, ואם המצאנו גרסה כשרה לחג של לזניה (די טובה, אגב), בוודאי שלא נישבר אל מול המאכל האהוב על ילדים בכל הזמנים. אז כן, בהחלט אפשר להכין פיצה לפסח, מבלי לפסוח על שום כלל מכללי הכשרות. איך עושים את זה? המשיכו לקרוא ותקבלו את המתכון.

הסוד: לא חייבים בצק שתופח

נכון שהיום רוב הפיצריות שמכבדות את עצמן מציעות גם גרסה דקה של המאפה האהוב? נכון. אז למה, בעצם, שבפסח זה לא יעבוד? כל מה שצריך לעשות הוא לקחת קמח מצה ולאפות ממנו בסיס דק-אך-טעים למאפה שלכם. ממילא כשתפזרו עליו את כל התוספות שהילדים אוהבים לטעם לא תהיה הרבה חשיבות, אם כי אנחנו חייבים להודות, שזה בכלל לא כל כך גרוע…

ובכל זאת – לא בדיוק אותו דבר

את הבצק של פיצה לפסח מכינים בצורה קצת אחרת מבצק של פיצה שמכינים בכל שאר ימות השנה. במקום לערבב בקערה את כל המצרכים, להמתין עד שהבצק יתפח ולהכין ממנו בסיס, יש לפעול כדלקמן: לוקחים כוס אחת של מים וחצי כוס של שמן זית, ושופכים את תכולתן לסיר. מביאים לרתיחה ומסירים מהאש. לאחר מכן שופכים לסיר 1.5 כוסות של קמח מצה וטורפים אותו פנימה באמצעות כף עץ. את הבצק שנוצר משאירים בצד למשך כשתי דקות על מנת שיתקרר, ואז מוסיפים לו ביצה ומערבבים. מוסיפים עוד ארבע ביצים ופועלים בצורה דומה. הבצק מוכן כשאפשר להפריד אותו בקלות מהסיר. מה שצריך לעשות עכשיו הוא לשטח את הבצק שיצרתם על גבי תבנית המרופדת בנייר אפייה ולהכניס לתנור למשך רבע שעה. לאחר שהבצק מתקרר אפשר לנהוג בו כאילו היה בצק של פיצה רגילה ולא של פיצה כשרה: לשים עליו רוטב עגבניות ואת כל התוספות שאתם (סליחה, שהילדים) אוהבים במיוחד, להכניס לתנור לרבע שעה נוספת ו… ליהנות מפיצה טעימה ברוח החג.

דרך נוספת להכנת פיצה כשרה

אפשר להשתמש גם במצה עצמה כדי להכין בסיס לפיצה, ממש כמו שעושים הרבה פעמים עם פיתה (המושג "פיצה-פיתה" רווח מאוד כמעט בכל הבתים שבהם גדלים ילדים). מה שחשוב כאן הוא לזכור שמצה רטובה לא תתפקד בצורה הרצויה, ולכן צריך להכין את הפיצה בסדר הפוך: במקום למרוח קודם את רוטב העגבניות כדאי להניח קודם את הגבינה הצהובה, עליה את הרוטב ועליו את התוספות. האפייה במקרה כזה תהיה של כמה דקות בלבד, אבל חשוב שתיעשה בחום גבוה (כ-200 מעלות). אין ספק שהתוצאה תהיה נהדרת, ותאפשר לכם ולילדים לעבור את הפסח בקלות.

חג שמח!

פוסט זה נכתב באדיבות פיצה פרגו – הפיצה הכי טעימה בעיר

כתיבת תגובה