You are currently viewing פתרונות אחסון למטבח

פתרונות אחסון למטבח

בעזרת פתרונות אחסון ניתן להגדיל את שטח המטבח ואת המקום הפנוי לבישול, אפייה או אחסון סכו"ם.

הנה כמה פתרונות רלוונטיים:

א. מתלה – כדאי להתחיל את עיצוב המטבח עם מתלה דקורטיבי. מתלה נותן מענה על צרכים אסתטיים ופונקציונאליים והוא מתאים לכל סוגי המטבחים. אפשר להתקין מתלה ולאחר מכן לתלות עליו סירים ומחבתות. כדאי להתייעץ עם מעצב פנים ולהתאים את המתלה לסגנון כפרי או לכל סגנון אחר שבו המטבח מעוצב.

ב. ארונות – ארון הוא פתרון האחסון האולטימטיבי לכל חדרי הבית. במטבח יש לארון תפקיד מיוחד, בגלל שהוא משמש לצורך אחסון סוגים שונים של כלים. הארונות יכולים להיות גבוהים או נמוכים ולשמש את בני המשפחה. עם זאת, הורים לתינוקות או ילדים קטנים צריכים להקפיד על אבטחת הארון מפני פתיחה לא רצויה.

ג. מדפים – זהו פתרון אחסון מועדף במטבחים קטנים. היתרונות של מדפים הם מחיר זול ואפשרות לאחסון על גבי מדפים למטבחהקירות, ללא צורך בהקצאת מקום מיוחד עבור ארונות. על מדפים גם אפשר לשים מכשירי חשמל הנמצאים בשימוש יום יומי כמו מיקרוגל, טוסטר אובן, טוסטר רגיל וכדומה.

ד. מגירות – אי אפשר לדבר על פתרונות אחסון למטבח מבלי להזכיר את המגירות. יש מטבחים המעוצבים בצורה בה המגירות משולבות בתוך הארונות, לעומת מטבחים בהם הדגש הוא על מגירות גדולות עם טריקה רכה.

איך בוחרים בין מדפים ופתרונות אחרים?

הבחירה בפתרונות אחסון מסוימים עבור המטבח היא פונקציה של צרכים ותקציב. רצוי להגדיר את אופי השימוש במטבח כבר בשלבים ראשונים של העיצוב, לבחור סגנון שמתאים לשאר החדרים בבית ולא לשכוח לשמור על מסגרת התקציב. במטבח בו נעשה שימוש אינטנסיבי באפייה ובישול רצוי לבחור פתרונות אחסון נגישים. מנגד, במטבח המשמש בעיקר לאירוח חברים או בני משפחה ניתן להעדיף פתרונות אחסון שאחראיים על יצירת מקום פנוי.

לסיכום, לכל מטבח יש פתרונות אחסון אחרים הקובעים את האופי שלו. כדאי להשוות בין פתרונות אחסון ולשאוב השראה מקטלוג עיצובים. כך ניתן לפנות שטח ולשפר את איכות החיים בחלל הכי חשוב בבית.