You are currently viewing קייטרינג טבעוני לחתונה – גם לקרניבורים שבינינו

קייטרינג טבעוני לחתונה – גם לקרניבורים שבינינו

אמנם טרם ניתן לספק נתונים מדויקים בנוגע לשיעור הטבעונים באוכלוסייה הישראלית מכיוון שטרם בוצע מחקר אקדמי רציני בנושא, אך לפי כל העוסקים בתחום, נראה כי משנה לשנה מדינת ישראל הופכת לאחת מהמדינות הטבעוניות ביותר שישנן. הדבר בא לידי ביטוי בפתיחות של גדולי השפים לנושא, בירידה בצריכת מוצרי החלב, כפי שניתן ללמוד מדיווחי החברות הפועלות בתחום, וכן בשיח הער ברשתות החברתיות המתנהל בנושא.

עדות נוספת לכך שמדובר במגמה ההולכת ומתפשטת במחוזותינו (שבניגוד לטרנדים קולינריים אחרים שנעלמו כלעומת שבאו, נמצאת כאן כדי להישאר) ניתן למצוא בעובדה שמדי שנה יותר ויותר זוגות המעוניינים להפיק חתונה, בוחרים להזמין לאירוע – חברה המספקת שירותי קייטרינג טבעוניים.

היתרונות של הזמנת קייטרינג טבעוני לחתונה

היתרון המרכזי של הזמנת קייטרינג טבעוני לחתונה בא לידי ביטוי בכך שרק באופן הזה החתן והכלה יכולים להפיק אירוע לפי העקרונות שהם מאמינים בהם, ללא פשרות. בסופו של דבר האירוע אמור לסמן את אהבתם, את ברית הנישואין הקדושה ואת האהבה הנצחית. אי לכך, חריגה מהעקרונות המקודשים חוטאת למטרת ההתכנסות. אף אדם הדוגל באורח חיים טבעוני לא יוכל ליהנות באמת מאירוע בהפקתו שבו המוזמנים סועדים את לבם בבעלי חיים, ועל כך אין כל ויכוח.

מעבר לכך, האוכל הטבעוני קל יותר לעיכול ולכן המוזמנים לא מרגישים את הכובד הרב המורגש לאחר ארוחה בשרית. תחושת הקלילות תורמת למצב הרוח המרומם וליכולת הריקוד כמובן. אם לא די בזאת, הרי שהמטבח הטבעוני מגוון עשרת מונים מהמטבח הבשרי. מדובר במטבח המציע מנות צבעוניות מאוד, מפתות מאוד ושניחן ברמת יצירתיות גבוהה במיוחד.

הגישה המנצחת לקייטרינג טבעוני

העיקרון החשוב ביותר שיש לתת עליו את הדעת כאשר באים לתכנן ארוחה טבעונית הוא שככל שהמנות יהיו אותנטיות יותר, כך הארוחה תהיה מוצלחת יותר. הכוונה היא שיש להימנע מניסיון לחקות מנות בשריות עם חומרי גלם מן הצומח. עיקרון זה מזכיר במידה מסוימת את העיקרון המנחה בכל הקשור לקינוחי הפרווה – כאשר באים להכין קינוח שבאופן מסורתי מותקן עם חומרי גלם חלביים באמצעות חומרי גלם פרווה, התוצאה מהווה הד קלוש של המנה המקורית.

אל תנסו לחקות מנות בשריות או חלביות

לעומת זאת, כאשר מתקינים קינוח לפי מתכון שמראש לא כלל שימוש בחומרי גלם חלביים, התוצאה מסוגלת לעמוד בפני עצמה ואפילו להתחרות בהצלחה בקינוחים חלביים. לכן במקום להגיש פטריות פורטובלו צלויות על הגריל ולהציגן כאומצות טבעוניות למשל, ניתן להגיש מגוון רחב של ירקות על הגריל, העומדים בפני עצמם בצורתם הטבעית והמיוחדת. כמו כן, במקום להכין קציצות ירק ולהגישן כהמבורגרים טבעוניים, ניתן להכין מגוון תבשילים טבעוניים, סלטים טבעוניים או מנות טבעוניות אותנטיות, שלא מהוות חיקוי של מנות בשריות קיימות.

ככל שייעשה שימוש רב יותר בחומרי גלם טבעיים כמו למשל ירקות או קטניות ופחות שימוש במוצרים תעשייתיים ומעובדים דוגמת טופו לצורך העניין, כך הארוחה תהיה אטרקטיבית יותר לא עבור הטבעונים האדוקים שבקהל המוזמנים, אלא גם עבור הקרניבורים. בהצלחה, שיהיה במזל ובתיאבון!

כתיבת תגובה