You are currently viewing שוקולד וקינוחים על קצה המזלג
stacked chocolate pieces

שוקולד וקינוחים על קצה המזלג

אנשים רבים אוהבים שוקולד וניתן לומר שרבים מהם היו מוותרים על מזונות רבים אחרים תמורת אותו קינוח שוקולדי מתוק ומגרה בסיום ארוחה. למרות כל זאת חשוב לזכור שיש סוגים שונים של שוקולד ולא כל קינוח שוקולדי הנמכר במכולת השכונתית נחשב כקינוח איכותי.

קצת על שוקולד

שוקולד
שוקולד הינו ממתק שעשוי במקור מפולי קקאו שעברו קלייה וטחינה. נהוג להכין שוקולד מסוכר, לציטין, מוצקי קקאו ופעמים רבות גם תמצית וניל. ידוע כי השוקולד גורם לתחושה טובה וזאת משום האנדורפינים אותם הוא מכיל. בני המאיה הם אלו שהחלו להשתמש בפולים של עץ הקקאו מאכל. האדם שהביא את פולי הקקאו ליבשת אירופה היה קורטז הספרדי. ב- 1828 ון הוטן ההולנדי המציא שיטה בה הוא הוציא את השומן מפולי הקקאו ומתוכה יצר חמאת קקאו ואבקת קקאו. ב- 1847 פריי האנגלי יצר לראשונה שוקולד לאכילה וב- 1875 פטר שיווק את טבלית השוקולד הראשונה. נכון להיום יש שלושה סוגים של שוקולדים מהם מייצרים קינוחי שוקולד: שוקולד מריר, לבן וחלב.

מתכוני שוקולד – טיפים חשובים

  • כשרות – טרם הכנת קינוחי שוקולד חשוב לקחת בחשבון האם מעוניינים לבחור מתכון מבין מתכוני שוקולד פרווה המתאים לקהל שומר המסורת או שאין הגבלה כלשהי של ערבוב השוקולד עם מוצרי חלב ושמנת בעת הכנת הקינוח.
  • איכות – חשוב לדעת שיש איכויות שונות של שוקולד וככל שהשוקולד בו תבחרו יהיה איכותי יותר כך גם יובטח לכם קינוח טעים יותר.
  • סוג זה אופי – כל סוג שוקולד והייחוד שלו. קינוחי שוקולד מריר יתאימו לערבי שוקולד ויין ולקהל הבוגר יותר. שוקולד לבן יתאימו לאנשים שמעדיפים טעם מעודן וקינוחים שמכילים שוקולד חלב יתאימו לעוגות שוקולד המיועדות לילדים ולרוב קינוחי השוקולד.

קינוחי שוקולד – המלצות

אם אתם מעוניינים להכין קינוחי שוקולד ומתלבטים מהם אותם מתכוני שוקולד מנצחים שבזכותם אנשים יזכרו את ארוחת הערב שהכנתם קבלו את הקינוחים המנצחים הבאים:

  • פאי שוקולד – קינוח אידיאלי לסיום כל ארוחה. תחתית שוקולד ומילוי שוקולדי מריר או חלבי.
  • בראוניז – כאן ניתן להחליט על בראוניז פאדג' שוקולד מריר או חלב או לשלב בראוניז שוקולד חלב ולבן.
  • קוביות שוקולד בלגי – בשילוב שקדים, שוקולד לבן, קרם וניל מוס שוקולד.
  • כדורי שוקולד – מתאימים לכל אירוע. ניתן לבחור לגוון ולהכין כדורי שוקולד וקוקוס, שוקולד אגוזים ועוד.

לסיכום, אם אתם מעוניינים "ללכת על בטוח" ולגרום לאורחים שלכם ליהנות מאירוע מהנה וארוחה טעימה, ההשקעה העיקרית תמיד תהיה באותו קינוח שוקולדי אותו תכינו לסוף הארוחה או האירוע. שיהיה בתיאבון.