You are currently viewing תזונה לעור הפנים

תזונה לעור הפנים

יש רשימה ארוכה של מאכלים מומלצים לעור הפנים. התזונה היא המניע העיקרי של עור פנים זוהר, מבריק, טרי, צעיר ורענן. השאלה היא רק כיצד משלבים את המאכלים המומלצים בתפריט היומי ומה כדאי לעשות על מנת להפיק מתוכם את המרב.

חלבון ומזונות עם נוגדי חימצון

הצעד הראשון צריך להיות אכילת חלבון וצבירת מזונות המכילים נוגדי חימצון. חלבון הקולגן הוא תנאי לשמירה על עור יפה והוא מונע קמטים. לעומת זאת, מחסור בחלבון מפחית את האלסטיות של העור. מזונות המכילים נוגדי חימצון אחראיים על מלחמה ברדיקלים חופשיים והם מונעים נזק תאי. ברמה המעשית, נוגדי חימצון נמצאים במזונות הבאים:

  • תה ירוק
  • אגוזים
  • קטניות
  • דגנים
  • פירות וירקות

מלבד האמור לעיל, כדאי לציין את סגולות הטיפוח של מזונות כגון שעועית אדומה, ארטישוק וגרעיני חמניות.
פרי הרימון וג'ינג'ר מומלצים גם הם לגברים ונשים בכל הגילאים המעוניינים לשמור על עור הפנים.

מזונות עם ויטמינים

תזונה לעור הפניםאי אפשר לדבר על תזונה לעור הפנים מבלי להזכיר את הויטמינים. ויטמין A  מצוי רק במזונות מן החי ובעיקר בכבד, בביצים ובמוצרי חלב. ויטמין בטא קרוטן נמצא גם בפירות וירקות כתומים וכהים. רצוי לאכול לפחות חמישה צבעים שונים של פירות וירקות מדי יום על מנת להשלים את חוסרי הויטמין הנדרשים בגוף.

ויטמין C אחראי על תהליך ייצור סיבי הקולגן. הוא נמצא בפלפלים מכל הצבעים, בפירות הדר וגם בקיווי, תותים, כרוב, כרובית וכמובן עגבניות. ויטמין E קיים באגוזים, שקדים, בוטנים, שמנים צמחיים ואבוקדו. פעילותו מוגברת עם נוגדי החימצון האחרים והוא מגן על העור מחדירת מזהמי אוויר וכימיקלים.

קיים מגוון רחב של טיפים לטיפוח הפנים, אולם אין ספק כי הסוד הגדול קשור לתזונה ולכן חשוב לשלב בין מאכלים בריאים וטעימים. אפשר להוסיף את המאכלים לתפריט בהדרגה ולהמשיך עם העדפות אישיות.

כתיבת תגובה