You are currently viewing תשעה טיפים לשמירת טריות המזון
שקיות זיפר

תשעה טיפים לשמירת טריות המזון

כולנו רוצים שהמזון שלנו יישאר תמיד טרי טעים במיוחד. יש בעיה שכן בשמירה לא נכונה, המזון עלול להירקב או להתייבש, ולאבד את ערכיו התזונתיים. להלן תשעה טיפים שיעזרו לכם לשמור בקלות על טריות המזון, בלי להתאמץ, ובעלויות נמוכות!

כך שומרים בקלות

  1. ביצים – כדי לשמרו על ביצים טריות, כדאי לאחסן אותן בתוך הקרטון שלהן, ולא לשים במשטח במקרר. העדיפות היא למקם את קרטון הביצים במדף הגבוה או זה שמתחתיו, שם יש את הקור האופטימלי עבורן.
  2. ירקות ופירות – לפני שמאחסנים במקרר, שטפו את הפירות והירקות, ואז אחסנו אותם בתוך שקיות סגר או בשמן הנפוץ שקיות זיפר. השילוב בין השטיפה לבין האחסון בתוך שקיות זיפר, מונע מבקטריות להצטבר על הירקות והפירות לתקופה הארוכה ביותר האפשרית. רצוי להצטייד במספר שקיות זיפר, וכמובן גם לרענן את המלאי.
  3. חמאה – האם לשמור חמאה רק במקרר? תתפלאו לגלות אבל אפשר גם לאחסן אותה בתוך המקפיא! עם זאת, יש לעטוף אותה היטב בנייר אלומיניום כדי שהמרקם שלה לא יפגע.
  4. גבינות – אחת הטעויות שאנשים עושים זה להמשיך ולאחסן את הגיבנות בתוך האריזות שלהן, מה שיגרום לטעם לוואי בעייתי. רכשו נייר שעווה, ועטפו בו את כל הגבינות הקשות, לשמירה אופטימלית על טריות וטעם.
  5. עגבניות – זה נכון שלרוב כדאי לאחסן ירקות בתוך שקיות זיפר, אבל עגבניות באופן ספציפי, יש להעדיף לאחסן בחוץ במידת האפשר כי אז המרקם שלהן נשמר בצורה מושלמת. אפשר כפשרה לאחסן חלק במקרר וחלק בחוץ.
  6. בננות – עוד פרי בעייתי שכדאי להכיר. הצרה בבננה זה שהיא מבשילה מהר מידי. אין שום בעיה עם אחסון שלה במקרר לשמירה על טריותה למשך יומיים-שלושה!
  7. בשר – לרוב, בשר ממוצע יחזיק במקרר כארבעה ימים לכל היותר, ויש שממליצים להמתין כיומיים בלבד כטווח בטחון. אכן, תכננו מראש את זמן האחסון לבשר כדי לא להקפיא סתם, אבל כדי שלא יתקלקל.
  8. פחמימות – פיתות, לחמניות ועוד מוצרים אפשר לאחסן מחוץ למקרר אם תשתמשו בהם בוודאות בימים הקרובים. לתקופה של יותר משבוע – אחסנו במקרר או במקפיא.

ומה עם הטיפ האחרון?

בחנו מעת לעת את רמות הקירור וההקפאה במקרר שלכם. בררו שווסת הטמפרטורה לא נמוך מידי או גבוה מידי, ואם המקרר עושה בעיות – קראו לטכנאי.